Saulėtą ir spalvingą spalio šeštadienį 5-7 klasių mokiniai su auklėtojomis Birute Mučinskienė ir Jūrate Lakštauskiene išsiruošė į pažintinę kelionę po Dzūkiją. Pirmoji stotelė - Subartonių kaime. Čia gimė ir augo, į mokyklą Merkinėje pėsčias apie 7-8 km miško takais eidavo būsimasis rašytojas V.Krėvė - Mickevičius. Koks gražus dabar šios sodybos kiemas, nes klevai jau aukšti ir seni, o dabar dar ir auksiniai.
    Pasidžiaugę rudeniu, keliaujame toliau - į Merkinę. Čia mus pasitinka krašto muziejaus istorikas archeologas Žygimantas Buržinskas, kuris 2 valandas mus vedžioja po miestelį ir pasakoja įdomias istorijas iš praeities, taip ieškojome senojo miesto. Susipažinome su Merkinės raida, svarbiausiais ir įdomiausiais prarasto miesto simboliais, karų ir gaisrų sunaikintų pastatų istorijomis. Merkinė XVI-XVIII a. buvo vienas iš perspektyviausių Lietuvos miestų, tačiau vėliau vykę perversmai tai sunaikino. Aplankėme vieną seniausių bažnyčių Lietuvoje, jai apie 600 metų, ji slepia daugybę paslapčių, piliakalnį, nuo kurio atsiveria neįtikėtino grožio panorama, žydų kapines ir holokausto aukų kapavietes. Žvilgtelėjome į Merkinę ir nuo šiuolaikinio statinio - Merkinės apžvalgos bokšto.
    Trečioji stotelė - Druskininkai - sveikatos miestas, M.K.Čiurlionio takai, jo memorialinis namas - muziejus. Pasivaikščiojimo po miestą metu, pastebime, kad ant didelių stendų iškabintos dailininko paveikslų reprodukcijos. Aplankome Dineikos sveikatingumo parką, einame palei Ratnyčėlės upelį, pro atnaujintas gydyklas, per miesto parką. Norintys daugiau pamatyti važinėja dviračiais, o kiti kelionės dulkes nuplauna baseinuose, nes tai miestas ant mineralinio vandens kepurių. Turbūt žinote, kad mineralinis vanduo „Rasa“, „Hermis“ yra išpilstomas būtent Druskininkuose, o po to patenka į parduotuvių lentynas. Natūralaus mineralinio vandens iš šaltinių „Aušra“, „Druskininkai“ ir kitokio galima atsigerti miesto parke, prie sanatorijų ir gydyklių esančiose biuvetėse.
    Šios kelionės metu pamatėme rudenišką gamtos grožį, sužinojome įdomių dalykų iš praeities, patobulinome bendravimo viešose vietose įgūdžius.
Mokytoja Jūratė Lakštauskienė

nsa
 olw log

NAUDINGA INFORMACIJA
Žaslių pagrindinę mokyklą kuruojančio policijos pareigūno kontaktai:
Kaišiadorių rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus vyriausiasis tyrėjas Egidijus Ulanavičius,