Spausdinti
Kategorija: Renginiai
Peržiūros: 569
    Šventasis Dionizas (Dionysius) yra pasakęs: „Nenorėti nieko išmokti yra nusikaltimas“, todėl dėmesys nuolatiniam tobulėjimui, savišvietai, žinių atnaujinimui yra svarbus bet kuriame amžiuje.
    Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinės mokykla jau daug metų dalyvauja įvairiuose projektuose, padedančiuose tobulėti mokytojams, sužinoti ir išmokti mokiniams. Net pandemija ir kitos neįprastos situacijos nesutrukdė įvykdyti Erasmus + Mokyklų mainų partnerystės projekto „EQUALLY UNIQUE, EQUALLY DIFFERENT!“ tikslų- supažindinti mokinius su Rumunijos, Italijos, Ispanijos, Lietuvos kultūra, tradicijomis, papročiais, tobulinti IKT ir anglų kalbos įgūdžius, mokėjimo mokytis, pažinimo, bendravimo ir bendradarbiavimo, socialinę, asmeninę kompetencijas. Šis projektas buvo skirtas ir mokytojams - pedagoginių ir asmeninių kompetencijų tobulinimui.
    Projekto veiklos prasidėjo dar 2019 metais - planavimu, darbo grupės sudarymu ir 5 dienų seminaru Ispanijoje, Escolapias Valencia mokykloje. Čia mokytojai klausėsi Valensijos universiteto dėstytojų paskaitų apie įtraukųjį ugdymą, tarpkultūrinių kompetencijų ugdymą švietimo įstaigose naudojant daugialypės terpės išteklius, vertinimą ir įsivertinimą. Mokytojai dirbdami grupėmis, naudodamiesi įgytomis žiniomis, parengė ir pristatė pamokų planus, kurie tinka visų šalių mokiniams.
    Grįžus į savo mokyklas, mokytojai įgytomis žiniomis pasidalino su kolegomis, naujas metodikas taikė ir pamokose, ir kartu su mokiniais vykdydami projekto veiklas. O jų buvo daug. Pirmoji veikla- projekto logotipo konkursas, kuriame dalyvavo visi mokyklos mokiniai. Piešiniai pieštuku, flomasteriais, kompiuteriu- buvo sunku išrinkti gražiausią. Vėliau mokiniai kūrė filmą apie toleranciją, kuriame angliškai išsakė savo mintis. Prasidėjusi pandemija apsunkino projekto veiklų vykdymą, tačiau mokiniai, net ir būdami namuose aktyviai dalyvavo-sukūrė elektroninę maisto receptų knygą, iliustravo lietuviškas pasakas ir legendas, dalyvavo rašymo konkurse, susirašinėjo su naujais draugais iš Italijos, Ispanijos, Rumunijos.
    Gaila, kad COVID-19 situacija neleido išvykti į mobilumą Rumunijoje, tačiau virtualus mobilumas taip pat vaikams patiko, jie daug sužinojo ir išmoko. „Patobulinau savo anglų kalbos įgūdžius“- Gabrielė. „Išmokau dirbti Power Point programa“- Rugilė. „Patiko bendrauti“- Julija. Mokiniai ne tik neakivaizdžiai keliavo po Rumuniją, Oradea miestą, bet ir atliko įvairias užduotis, dalyvavo KAHOOT ir Quizizz viktorinose, išmoko italų, ispanų, rumunų šokių.
    Mobilumas Italijos Arosio mieste džiugino visus. Susitikti gyvai, kartu atlikti užduotis, pamatyti lankomiausius objektus - smagu, kai gali pats paliesti, pamatyti, dalyvauti. Šio mobilumo metu mokiniai dalyvavo įvairiose veiklose, kurių tikslas buvo stiprinti kūrybinio mąstymo pagrindinius įgūdžius: bendravimą ir bendradarbiavimą, atkaklumą, nuoseklumą, smalsumą. Ypatingas dėmesys buvo skirtas anglų kalbos įgūdžių tobulinimui, IKT naudojimui kartu kuriant ir dalijantis virtualiu dokumentu, besimokant naudotis Google platforma, kur mokiniai kūrė viktorinų formas ir pristatymus. Užsiėmimai buvo paremti tradicinių legendų ir istorijų mokymusi ir dalijimusi, vyko edukacinė veikla mokykloje CLIL mokymo metodu. Dalyviai susipažino ne tik su Lombardijos regiono architektūra, gamta, gastronomija, bet ir pristatė bei išmoko kitų šalių tradicinių sportinių žaidimų, šokių. „Be galo gera patirtis. Kartočiau.“ - Vesta. „Išmokau kurti klausimynus internetu“ - Rugilė. „Man nepatiko, kad mobilumas baigėsi ir reikėjo atsisveikint, bet džiaugiuosi, kad dalyvavau“ - Julija.
    Grįžus iš mobilumo, mokykloje įvyko „Sporto diena“ - viena iš Erasmus+ projekto „EQUALLY UNIQUE, EQUALLY DIFFERENT!” veiklų. Veiklose dalyvavo 5–10 klasių mokiniai, kurie varžėsi įvairiose sportinėse rungtyse, o mobilumo Italijoje dalyvės išmokė mokinius sportinių Italijos, Ispanijos ir Rumunijos mokinių žaidimų.
Mobilumas Lietuvoje - deja, vėl virtualus. Svečiai dėl įtemptos situacijos kaimyninėse šalyse pabijojo atvykti, tačiau tai nesutrukdė „pakeliauti“ po Druskininkus ir susipažinti su M. K. Čiurlioniu bei jo kūryba. Mokiniai iš antrinių žaliavų gaminosi muzikos instrumentus, kuriais muzikuodami parengė po trumpą koncertą. „Keliaudami“ po Vilnių ir „žvalgydamiesi“ į žymiausius pastatus, mokiniai išmoko atskirti renesansą nuo baroko, o šį nuo klasicizmo, atsakinėjo į viktorinos klausimus. Draugystės apyrankių pynimas vienų šalių mokiniams buvo lengvas užsiėmimas, o kitų šalių - didžiulis iššūkis. Mandalų kūrimas parodė, kad visų šalių mokiniai turi didelį kūrybiškumo potencialą.
    Baigiantis projekto laikui dar Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinės mokyklos mokiniai išvyko į dvi edukacines išvykas. „Visi vienodi, visi skirtingi“ edukacinė išvyka į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašo objektą - Kuršių Neriją, buvo skirta mokinių pažintinei, socialinei, gamtamokslinei, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijoms tobulinti. Gintaro muziejuje mokiniai praktinių užsiėmimų erdvėje per menines išraiškos priemones sužinojo pagrindines fizikines ir gydomąsias gintaro savybes, o liečiamuose ekranuose naudojosi gintaro enciklopedija. Nidos Žvejo etnografinėje sodyboje ir Kuršių Nerijos istorijos muziejuje mokiniai susipažino su šio unikalaus krašto istorija, žmonių gyvenimo būdu, verslais ir amatais prieš tai, kai Kuršių Nerija tapo kurortu, įžymia pasaulyje ir saugoma vieta. Nuo ant Urbo kalno esančio švyturio apžvelgę apylinkes, mokiniai „klausėsi“ Parnidžio kopos ir Saulės laikrodžio istorijų. Paskutinis objektas - Naglių gamtinio rezervato take esančio Pilkosios arba Mirusios kopos, kuriose mokiniai išsiaiškino gamtinių rezervatų steigimo būtinumą.
    Kita išvyka - „Sugyventi: istorinė tautų ir kultūrų įvairovė Šiauliuose“. Mokiniai dalyvaudami edukacinėje išvykoje ir aplankydami Chaimo Frenkelio vilą bei Šokolado muziejų susipažino su istorine tautų ir kultūrų įvairove Šiauliuose. Dalyvaudami edukacijose „Dvaro istorijos. Dvaro mada ir gyvensena“, „Batai mano...“, „Šokolado dirbtuvės“, mokiniai tobulino pažinimo, bendravimo, socialinę, kultūrinę kompetencijas.
    Atlikus pradinės ir galutinės apklausų analizę paaiškėjo, kad projektas padėjo mokiniams ir mokytojams tobulėti. Jų žinios apie Italijos, Ispanijos Rumunijos kultūrą, tradicijas, papročius pagerėjo 4 procentiniais punktais, 39 proc. išmoko bent vieną šios šalies žaidimą, 11 procentinių punktų pagerėjo mokinių IT įgūdžiai, net 24 proc. mokinių teigė, kad projektas padėjo tobulinti anglų kalbą. Net 35 procentiniais punktais pagerėjo mokytojų žinios apie įtraukųjį ugdymą.
    Mokiniai teigė, kad dalyvavimas tokiuose projektuose jiems naudingas ir įdomus, nes išmoksta naujų dalykų, susiranda naujų draugų, jiems patinka dalyvauti projektų veiklose, keliauti, atrasti ir pažinti.
 
Projekto koordinatorė Odilija Juzukonienė