Spausdinti
Kategorija: Renginiai
Peržiūros: 46
    „Žalioj lankoj žalia žolė, žalioj žolėj žalia varlė" – taip prasidėjo Žaslių pagrindinės mokyklos PUG ir 1-4 klasių mokinių patirtinio ugdymosi diena Žaslių herpetologiniame draustinyje.
    Jis įsteigtas 1988 m., siekiant išsaugoti melioracijos sunaikintą, bet pievose atsikūrusią varliagyvių nerštavietę ir gretimus mitybos plotus. Čia gyvena ir veisiasi tokios retos Lietuvoje varliagyvių rūšys kaip nendrinė rupūžė, kūmutė, česnakė. Čia keliauja neršti žalioji rupūžė, pilkoji rupūžė, kūdrinė varlė ir pievinė varlė. Tai pirmas Lietuvoje draustinis, kuriame siekiama išsaugoti varliagyvių populiacijas sukultūrintame ir chemikalais užterštame kraštovaizdyje.
    Ugdydami mokinių pažintinę, pilietinę, komunikavimo, socialinę, kultūrinę kompetencijas, gegužės 26 d. mokytojai A. Mikulienė, S. Chveduk, O. Juzukonienė, R. Aleksėjūnienė, L. Dekienė, R. Kareckienė, J. Rasiulienė veiklas mokiniams organizavo prie Erelių balos ir Statkūniškio ežero. Ryte mokiniai dar klasėse susipažino su varlių gyvenimo ciklu bei Lietuvos pelkėmis ir atliko užduotį – sudarė pelkių ploto diagramą. Keliaudami link Erelių balos, mokiniai pasikartojo saugaus eismo taisykles bei kaip orientuotis aplinkoje, naudojant kompasą. Draustinyje mokiniai atliko daug užduočių ir tyrimų – matavo oro ir vandens temperatūrą, atliko vandens švarumo tyrimą, stebėjo šoniplaukas, driežus, drugelius, varles. Atliko užduotis, kuriose reikėjo sudaryti vandens ekosistemos mitybos grandinę, aprašyti požymius, padedančius išgyventi gyvūnams vandenyje, užfiksuoti atliktų stebėjimų rezultatus. Mokiniai susipažino ir su augalija – šilagėlėmis, irisais, žemuogėmis, atliko pušų metinių rievių skaičiavimus, rado įvairių pumpurų.
    Atvykę prie Statkūniškio ežero, mokiniai skaniai papietavo ir išsiskirstę į mišrias komandas taip pat atliko net po 10 įvairių užduočių – tai ir žodžių dėlionė, ir kryžiažodis, ir klausimynas, ir skaičiavimo užduotis. Visas užduotis vienijo bendra tema – pelkių, ežerų, upių gyventojai ir augalija.
    „Darykim taip ir kitą savaitę“, „Pati geriausia diena“, „Kiek daug sužinojau ir pamačiau!“ – tai tik keli mokinių atsiliepimai refleksijos metu.
Pradinio ugdymo mokytojų metodinė grupė