Šventasis Dionizas (Dionysius) yra pasakęs: „Nenorėti nieko išmokti yra nusikaltimas“, todėl dėmesys nuolatiniam tobulėjimui, savišvietai, žinių atnaujinimui yra svarbus bet kuriame amžiuje.
    Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinės mokykla jau daug metų dalyvauja įvairiuose projektuose, padedančiuose tobulėti mokytojams, sužinoti ir išmokti mokiniams. Net pandemija ir kitos neįprastos situacijos nesutrukdė įvykdyti Erasmus + Mokyklų mainų partnerystės projekto „EQUALLY UNIQUE, EQUALLY DIFFERENT!“ tikslų- supažindinti mokinius su Rumunijos, Italijos, Ispanijos, Lietuvos kultūra, tradicijomis, papročiais, tobulinti IKT ir anglų kalbos įgūdžius, mokėjimo mokytis, pažinimo, bendravimo ir bendradarbiavimo, socialinę, asmeninę kompetencijas. Šis projektas buvo skirtas ir mokytojams - pedagoginių ir asmeninių kompetencijų tobulinimui.
    Projekto veiklos prasidėjo dar 2019 metais - planavimu, darbo grupės sudarymu ir 5 dienų seminaru Ispanijoje, Escolapias Valencia mokykloje. Čia mokytojai klausėsi Valensijos universiteto dėstytojų paskaitų apie įtraukųjį ugdymą, tarpkultūrinių kompetencijų ugdymą švietimo įstaigose naudojant daugialypės terpės išteklius, vertinimą ir įsivertinimą. Mokytojai dirbdami grupėmis, naudodamiesi įgytomis žiniomis, parengė ir pristatė pamokų planus, kurie tinka visų šalių mokiniams.
    Grįžus į savo mokyklas, mokytojai įgytomis žiniomis pasidalino su kolegomis, naujas metodikas taikė ir pamokose, ir kartu su mokiniais vykdydami projekto veiklas. O jų buvo daug. Pirmoji veikla- projekto logotipo konkursas, kuriame dalyvavo visi mokyklos mokiniai. Piešiniai pieštuku, flomasteriais, kompiuteriu- buvo sunku išrinkti gražiausią. Vėliau mokiniai kūrė filmą apie toleranciją, kuriame angliškai išsakė savo mintis. Prasidėjusi pandemija apsunkino projekto veiklų vykdymą, tačiau mokiniai, net ir būdami namuose aktyviai dalyvavo-sukūrė elektroninę maisto receptų knygą, iliustravo lietuviškas pasakas ir legendas, dalyvavo rašymo konkurse, susirašinėjo su naujais draugais iš Italijos, Ispanijos, Rumunijos.
    Gaila, kad COVID-19 situacija neleido išvykti į mobilumą Rumunijoje, tačiau virtualus mobilumas taip pat vaikams patiko, jie daug sužinojo ir išmoko. „Patobulinau savo anglų kalbos įgūdžius“- Gabrielė. „Išmokau dirbti Power Point programa“- Rugilė. „Patiko bendrauti“- Julija. Mokiniai ne tik neakivaizdžiai keliavo po Rumuniją, Oradea miestą, bet ir atliko įvairias užduotis, dalyvavo KAHOOT ir Quizizz viktorinose, išmoko italų, ispanų, rumunų šokių.
    Mobilumas Italijos Arosio mieste džiugino visus. Susitikti gyvai, kartu atlikti užduotis, pamatyti lankomiausius objektus - smagu, kai gali pats paliesti, pamatyti, dalyvauti. Šio mobilumo metu mokiniai dalyvavo įvairiose veiklose, kurių tikslas buvo stiprinti kūrybinio mąstymo pagrindinius įgūdžius: bendravimą ir bendradarbiavimą, atkaklumą, nuoseklumą, smalsumą. Ypatingas dėmesys buvo skirtas anglų kalbos įgūdžių tobulinimui, IKT naudojimui kartu kuriant ir dalijantis virtualiu dokumentu, besimokant naudotis Google platforma, kur mokiniai kūrė viktorinų formas ir pristatymus. Užsiėmimai buvo paremti tradicinių legendų ir istorijų mokymusi ir dalijimusi, vyko edukacinė veikla mokykloje CLIL mokymo metodu. Dalyviai susipažino ne tik su Lombardijos regiono architektūra, gamta, gastronomija, bet ir pristatė bei išmoko kitų šalių tradicinių sportinių žaidimų, šokių. „Be galo gera patirtis. Kartočiau.“ - Vesta. „Išmokau kurti klausimynus internetu“ - Rugilė. „Man nepatiko, kad mobilumas baigėsi ir reikėjo atsisveikint, bet džiaugiuosi, kad dalyvavau“ - Julija.
    Grįžus iš mobilumo, mokykloje įvyko „Sporto diena“ - viena iš Erasmus+ projekto „EQUALLY UNIQUE, EQUALLY DIFFERENT!” veiklų. Veiklose dalyvavo 5–10 klasių mokiniai, kurie varžėsi įvairiose sportinėse rungtyse, o mobilumo Italijoje dalyvės išmokė mokinius sportinių Italijos, Ispanijos ir Rumunijos mokinių žaidimų.
Mobilumas Lietuvoje - deja, vėl virtualus. Svečiai dėl įtemptos situacijos kaimyninėse šalyse pabijojo atvykti, tačiau tai nesutrukdė „pakeliauti“ po Druskininkus ir susipažinti su M. K. Čiurlioniu bei jo kūryba. Mokiniai iš antrinių žaliavų gaminosi muzikos instrumentus, kuriais muzikuodami parengė po trumpą koncertą. „Keliaudami“ po Vilnių ir „žvalgydamiesi“ į žymiausius pastatus, mokiniai išmoko atskirti renesansą nuo baroko, o šį nuo klasicizmo, atsakinėjo į viktorinos klausimus. Draugystės apyrankių pynimas vienų šalių mokiniams buvo lengvas užsiėmimas, o kitų šalių - didžiulis iššūkis. Mandalų kūrimas parodė, kad visų šalių mokiniai turi didelį kūrybiškumo potencialą.
    Baigiantis projekto laikui dar Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinės mokyklos mokiniai išvyko į dvi edukacines išvykas. „Visi vienodi, visi skirtingi“ edukacinė išvyka į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašo objektą - Kuršių Neriją, buvo skirta mokinių pažintinei, socialinei, gamtamokslinei, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijoms tobulinti. Gintaro muziejuje mokiniai praktinių užsiėmimų erdvėje per menines išraiškos priemones sužinojo pagrindines fizikines ir gydomąsias gintaro savybes, o liečiamuose ekranuose naudojosi gintaro enciklopedija. Nidos Žvejo etnografinėje sodyboje ir Kuršių Nerijos istorijos muziejuje mokiniai susipažino su šio unikalaus krašto istorija, žmonių gyvenimo būdu, verslais ir amatais prieš tai, kai Kuršių Nerija tapo kurortu, įžymia pasaulyje ir saugoma vieta. Nuo ant Urbo kalno esančio švyturio apžvelgę apylinkes, mokiniai „klausėsi“ Parnidžio kopos ir Saulės laikrodžio istorijų. Paskutinis objektas - Naglių gamtinio rezervato take esančio Pilkosios arba Mirusios kopos, kuriose mokiniai išsiaiškino gamtinių rezervatų steigimo būtinumą.
    Kita išvyka - „Sugyventi: istorinė tautų ir kultūrų įvairovė Šiauliuose“. Mokiniai dalyvaudami edukacinėje išvykoje ir aplankydami Chaimo Frenkelio vilą bei Šokolado muziejų susipažino su istorine tautų ir kultūrų įvairove Šiauliuose. Dalyvaudami edukacijose „Dvaro istorijos. Dvaro mada ir gyvensena“, „Batai mano...“, „Šokolado dirbtuvės“, mokiniai tobulino pažinimo, bendravimo, socialinę, kultūrinę kompetencijas.
    Atlikus pradinės ir galutinės apklausų analizę paaiškėjo, kad projektas padėjo mokiniams ir mokytojams tobulėti. Jų žinios apie Italijos, Ispanijos Rumunijos kultūrą, tradicijas, papročius pagerėjo 4 procentiniais punktais, 39 proc. išmoko bent vieną šios šalies žaidimą, 11 procentinių punktų pagerėjo mokinių IT įgūdžiai, net 24 proc. mokinių teigė, kad projektas padėjo tobulinti anglų kalbą. Net 35 procentiniais punktais pagerėjo mokytojų žinios apie įtraukųjį ugdymą.
    Mokiniai teigė, kad dalyvavimas tokiuose projektuose jiems naudingas ir įdomus, nes išmoksta naujų dalykų, susiranda naujų draugų, jiems patinka dalyvauti projektų veiklose, keliauti, atrasti ir pažinti.
 
Projekto koordinatorė Odilija Juzukonienė
 
 

    Birželio 30 dieną Žaslių pagrindinėje mokykloje vyko 10-okų išleistuvės.
    Atsisveikinimo su mokykla šventėje skambėjo muzika, juokas bei jautrūs, nuoširdūs žodžiai. Sėkmės ir naujų šaunių atradimų mokiniams linkėjo mokytojai bei mokyklos direktorė Asta Malakauskienė, įteikdama pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus

 

 

    Paskutinėje Erasmus projekto išvykoje „Sugyventi: istorinė tautų ir kultūrų įvairovė Šiauliuose“ PUG ir 1-4 klasių mokiniai kartu su mokytojais L. Dekiene, B. Mučinskiene, R. Aleksėjūniene, S. Chveduk, A. Mikuliene, O. Juzukoniene susipažino su Šiaulių miesto ir apylinkių istorija, aplankydami Kryžių kalną bei dalyvaudami edukacijoje Ch. Frenkelio viloje. Dalis mokinių tapo batsiuviais- ne tik klausėsi istorijų apie įvairių laikotarpių ir šalių avalynę, bet ir patys „matavosi“ vyžas, klumpes, nagines, „gamino“ basutes, batelius, žieminius batus. Kita dalis mokinių klausėsi istorijų apie Šiaulių dvarininkų ir įvairių tautų paprastų žmonių gyvenimą, matavosi skrybėles, puošėsi ir ruošėsi pasivaikščiojimui po rožyną. Visi su nekantrumu laukė ekskursijos ir edukacijos „Rūtos“ šokolado muziejuje- mokiniai sužinojo kaip atsiranda šokoladas, kokia jo istorija, interaktyviame ekrane kūrė saldainių popierėlių dizainą, gamino šokoladinius saldainius. Mokiniai padėjo vienas kitam pilstyti šokoladą, dalinosi ingredientus- saldainiai gavosi labai skanūs.
    Smagu, kad tokie projektai padeda vaikams pamatyti ir pažinti daugiau, tobulėja jų bendravimo, socialinė, pažinimo, mokėjimo mokytis kompetencijos.
Projekto koordinatorė Odilija Juzukonienė
 
 
 
    Birželio 17-oji – tai pirmoji diena, kada startavo Žaslių pagrindinės mokyklos organizuojama vasaros stovykla (vadovai: N.Gumbrevičius, I.Mecelienė, B.Mučinskienė ir K.Jurevičienė). Pirmosios stovyklos dienos metu vaikai buvo supažindinti su stovyklos programa, aptarti lūkesčiai bei stovyklos taisyklės. Vaikai kartu su fizinio ugdymo mokytoju N. Gumbrevičiumi dalyvavo estafetėse, žaidė kvadratą, krepšinį.
    Po aktyvių veiklų stovyklos dalyviai keliavo į Žaslių tradicinį amatų centrą, kuriame vyko edukacinė programa „Kyla tešla, pučiasi banda“. Amatininkė Nijolė Adukonienė supažindino dalyvius su šventinių mielinės tešlos kepinių kepimo, valgymo tradicijomis, išryškindama Kaišiadorių regiono bruožus. Kiekvienas turėjo galimybę paragauti pačių iškeptų bandelių su varškės įdaru bei paskanauti džiovintų obuoliukų kompotą.
    Dėkojame Žaslių tradicinių amatų centro direktorei R.Ščerbavičienei, koordinatorei V.Taparauskaitei už padovanotą šaunią edukaciją, bei amatininkei N.Adukonienei – už šiltą priėmimą, suteiktas žinias ir skaniausias bandeles!
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui I.Mecelienė
 
 
 
    Nors Erasmus+ projekto „EQUALLY UNIQUE, EQUALLY DIFFERENT!“ laikas eina į pabaigą, tačiau veiklos dar vyksta. Mokytojos D. Vitienė, B. Mučinskienė, V. Vankevičienė, K. Jurevičienė 5–10 klasių mokiniams suorganizavo edukacinę išvyką „Visi vienodi, visi skirtingi“ į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašo objektą – Kuršių Neriją. Ankstų birželio 16-osios rytą mokiniai su mokytojomis B. Mučinskiene, V. Vankevičiene, K. Jurevičiene, L. Kuktiene, O. Juzukoniene pradėjo savo kelionę. Ši išvyka buvo skirta mokinių pažintinei, socialinei, gamtamokslinei, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijoms tobulinti.
    Pirmasis aplankytas objektas – Gintaro muziejus. Jame mokiniai apžiūrėjo eksponuojamus itin retus gintarus, iš šio mineralo pagamintus meno kūrinius. Klausėsi virtualaus pasakojimo, eksponatus reprezentuojančios informacijos apie gintaro susidarymą, įvairias jo formas, spalvas, inkliuzus, gavybos būdus. Mokiniai praktinių užsiėmimų erdvėje per menines išraiškos priemones sužinojo pagrindines fizikines ir gydomąsias gintaro savybes, o liečiamuose ekranuose naudojosi gintaro enciklopedija.
Nidos Žvejo etnografinėje sodyboje ir Kuršių Nerijos istorijos muziejuje mokiniai susipažino su šio unikalaus krašto istorija, žmonių gyvenimo būdu, verslais ir amatais prieš tai, kai Kuršių Nerija tapo kurortu, įžymia pasaulyje ir saugoma vieta.
    Nuo ant Urbo kalno esančio švyturio apžvelgę apylinkes, mokiniai „klausėsi“ Parnidžio kopos ir Saulės laikrodžio istorijų.
Paskutinis objektas- Naglių gamtinio rezervato take esančio Pilkosios arba Mirusios kopos. Daug iššūkių sukėlė užduotis – išsiaiškinti šio pavadinimo kilmę. Mokinius stebino šios vietovės istorija ir vaizdai.
    Nors kelionė buvo ilga ir ne be nuotykių, tačiau pamatyti vaizdai, išgirstos istorijos, įgytos žinios, patobulintos kompetencijos, bendravimas su draugais buvo verti šito.
Projekto koordinatorė Odilija Juzukonienė.
 
 
 
 
PAMOKŲ LAIKAS
 
1. 8:00–8:45 val.
2. 8:55–9:40 val.
3. 9:50–10:35 val.
4. 11:05–11:50 val.
5. 12:10–12:55 val.
6. 13:05–13:50 val.
7. 14:00–14:45 val.
 
tamo

smism

aikos

nsa
 olw log

 

 


NAUDINGA INFORMACIJA 
Žaslių pagrindinę mokyklą kuruojančio policijos pareigūno kontaktai:
Kaišiadorių rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus vyriausiasis tyrėjas Egidijus Ulanavičius,
tel. nr. (8 346) 67 826, mob. 8 670 30 116, 
el. paštas egidijus.ulanavicius@policija.lt.
 
 
  
 
 

Dabar naršo

Dabar svetainėje 49 svečiai ir narių nėra