Smagiausia ir natūraliausia veikla vaikams – žaidimas, tad vieną spalio rytą Žaslių pagrindinės mokyklos antrokai ir trečiokai išvyko į Kauną pažaisti ir pasisemti naujų žinių. Mokėmės žaisdami CurioCity ir sportavome boulinge. Gausybė edukacinių aplinkų abejingų nepaliko. Populiariausios buvo kosmosas, fizikiniai reiškiniai, žmogaus kūnas, garsai. Pasimatuotos įvairios profesijos, pabūta detektyvais, žaibų valdovais, skruzdėmis ir bitutėmis, pašokta, padūkta, pasportuota.
    Smagios ir naudingos veiklos tikrai paaugino mokinių mokymosi mokytis ir socialines kompetencijas. Ypač pradžiugino bendradarbiavimas ir gebėjimas dalintis.
    Dienos refleksija parodė, kad išvyka padėjo įgyti naujų įgūdžių ir žinių, įtvirtino ir jau turimas.
 
Mokytojos Laimutė Dekienė ir Rita Aleksėjūnienė
 
 
    Rugsėjo 30 dieną Žaslių pagrindinės mokyklos 8 klasės mokiniai lankėsi Marijos ir Jurgio Šlapelių name-muziejuje. Užsiėmimo pradžia – prie buvusio M. Šlapelienės lietuvių knygyno, kuris gyvavo nuo 1906 m. iki 1949 m. Edukatorė papasakojo apie pastatą – LDK didikų Pociejų rūmus, vėliau priklausiusius grafams Umiastovskiams, o 1940 m. nacionalizuotus. Knygynui teko dirbti carinės, kaizerinės, lenkų ir sovietinės okupacijos sąlygomis. Knygyno ekspozicijoje apžiūrėjome Jurgio Šlapelio parengtą ir 1907 metais išleistą knygą „Svetimų ir nesuprantamų žodžių žodynėlis“ (pirmojo lietuviško tarptautinio žodyno prototipas). Vėliau mokiniai, susiskirstę į komandas, rungtyniavo ir aiškinosi tuomet dar nesunormintų, arba šiandien jau nebevartojamų, žodžių reikšmes.
    Po praktinės užduoties užsiėmimas buvo tęsiamas Marijos ir Jurgio Šlapelių name-muziejuje. Mokiniams buvo pademonstruotas V. Damaševičiaus ir J. Matonio filmas apie Šlapelius „Žmonės ištikimi lietuviškam žodžiui“. Užsiėmimo pabaiga – pasivaikščiojimas po memorialinius kambarius, „prisilietimas“ prie istorijos ir asmeninių Šlapelių daiktų.
    Su mokiniais aplankėme ir „MO“ muziejų, kur, naudodamiesi planšetėmis, dalyvavome edukacijoje ir parodos „Laiko tėkmėje“ pristatyme, apžiūrėjome tapybos, grafikos, skulptūros, fotografijos darbus ir videomeno rinkinius, klausėmės styginių kvarteto atliekamos muzikos.
Palyginę du visiškai skirtingus muziejus su skirtingo pobūdžio ekspozicijomis, pasižvalgę po rudenišką Vilniaus senamiestį, keliavome į Skypark sportuoti naujais bei netikėtais būdais ir skubėjome į išskirtinę Pabėgimo pramogą, kur mokiniai panaudodami savo žinias, gebėjimus ir visus penkis pojūčius, turėjo ištrūkti iš naujausio ir labiausiai šiandienos problemas atspindinčio kambario – Apokalipsė. Aštuntokai – šaunuoliai, ištrūko laiku!
    Smagi ir kupina naujų potyrių kelionė baigėsi. Tai buvo puiki proga dalyvauti, pamatyti, išgirsti, sužinoti, prisiliesti, pajausti, paskanauti ir užuosti. Tikiuosi, kad ši diena visiems paliko daug gerų emocijų, leido pasisemti patirties.
Mokytoja Daiva Vitienė
 
 
    Rugsėjo 21 d. 7 klasės mokiniams netradicinės pamokos vyko Vilniaus muziejuose.
    B. Grincevičiūtės memorialiniame bute-muziejuje „Beatričės namai“ vyko edukacinis užsiėmimas „Muzika kaip žodis, skaičius, spalva“. Užsiėmimo metu mokiniai aiškinosi ar galima muziką matyti spalvomis? Ar įmanoma muziką suskaičiuoti? Kokias garsų spalvas matė Beatričė? Muzika – mokslas ar menas? Analizuojant muzikos ir spalvos tarpusavio ryšį mokiniai ieškojo bendrumų bei skirtumų B. Grincevičiūtės atliekamose dainose, J. S. Bacho, Fr. Šopeno, F. Listo, W. A. Mozarto , A. Skriabino, N. Rimskio-Korsakovo, M. K. Čiurlionio kūriniuose. Nagrinėjant muzikos ir matematikos ryšį, buvo cituojamos filosofų Pitagoro, Sokrato, G. Leibnico mintys. Ypatingas dėmesys skiriamas motetui ir fugai, kurie geriausiai įprasmina garso ir skaičiaus bendrystę.
    Pasivaikščioję po Vilniaus senamiestį, pasimeldę prie Aušros Vartų koplyčioje esančio stebuklingojo Švenčiausiosios Mergelės Marijos Gailestingumo Motinos paveikslo, keliavome į Iliuzijų muziejų, kur mokiniai gilino mokslo žinias. Šiame muziejuje kiekvienas eksponatas yra lyg mažas galvosūkis, kur iliuzijos persipina su mokslo išradimais ir menu, fizika ir optika eksponuojama kartu su mįslingais meno kūriniais ir klasikinėmis paslaptimis. Šią edukacinę pamoką praturtino interaktyvios pramogos – piešimas šviesa, šešėlių kūrimas ir nepamirštamos akimirkos pasaulyje aukštyn kojomis.
Skypark mokiniai kartu su treneriu saugiai mokėsi naujų triukų ir aktyviai leido laiką .
    Apibendrindami netradicinių pamokų rezultatus, mokiniai pastebėjo, jog užsiėmimai kitose erdvėse ugdo vaizduotę, bendruosius žmogaus gebėjimus, skatina kūrybiškumą ir asmeninį tobulėjimą.
 
Mokytoja Daiva Vitienė
 
 

   Spalio 10 diena – Pasaulinė psichikos sveikatos diena. Tą dieną stengiamasi atkreipti visuomenės dėmesį į psichikos sveikatos svarbą, vykdomos įvairios prevencinės priemonės.
    Psichikos sveikata – tai emocinis, dvasinis atsparumas, kuris leidžia patirti džiaugsmą ir ištverti skausmą, nusivylimą, liūdesį. Tai teigiamas gėrio jausmas, kuriuo remiasi tikėjimas savo bei kitų žmonių orumu ir verte (Lietuvos Respublikos psichikos sveikatos priežiūros įstatymas).
    Pandemija paveikė visus gyventojus. Pasikeitė visas mūsų gyvenimas, bendravimas ir visa tai, ką buvome įpratę daryti laisvai ir nevaržomai. Dėl visų kilusių sunkumų smarkiai padidėjo bendras nerimo, streso ir depresiškumo lygis.
    Į kiekvieną krizę žmonės pirmiausia reaguoja šokine reakcija, po to seka adaptacijos ir mobilizacijos laikotarpis, o galiausiai – išsekimo fazė. Kadangi ši pandemija – užsitęsusi, daugelis dar yra adaptacijos fazėje, tačiau jau jaučiamas išsekimas, nuovargis bei pyktis, kurį žmonės išreiškia neadekvačiu savo elgesiu, įvairiais pykčio protrūkiais.
    Kad palaikyti gerą psichikos sveikatą rekomenduojama kiek įmanoma labiau palaikyti įprastinį savo gyvenimą, nežiūrėti vien blogų naujienų, nenutraukti bendravimo su šeima ir draugais, stengtis išlaikyti normalų dienos ritmą ir neatitrūkti nuo įprastų veiklų, pavyzdžiui, pusryčių valgymo ar sporto.
    Minint Psichikos sveikatos dieną mokykloje pradinių klasių mokiniai diskutavo apie psichinės sveikatos palaikymą, galimybes kreiptis pagalbos, piešė savo svajones ir mokėsi gyventi sveikai.
    10 klasės mokiniai aptarė sveiko gyvenimo kriterijus ir dalyvavo mini loterijoje „Žymių žmonių mintys apie sveikatą“.

Informaciją pateikė psichologė Daiva Pašvenskaitė



    Šių metų Solidarumo bėgimo tikslai yra pozityvios tėvystės programos įgyvendinimas Lietuvoje bei pagalba negalią turintiems vaikams Ukrainoje.
    Žaslių pagrindinės mokyklos klasių vadovai ir fizinio ugdymo mokytojas aptarė su mokiniais šias temas, bėgimo tikslus, diskutavo, kodėl yra svarbu būti vieningiems, ir kam pagalba išties labai reikalinga. Dalyviai, vedini kilnių tikslų, stengėsi nubėgti kuo daugiau solidarumo kilometrų ir padėti kitiems vaikams.
    Solidarumo bėgimas vertingas ne tik dėl surinktų lėšų, bet ir todėl, kad vaikus mokome būti tolerantiškesnius, vieningus, šios prevencinės akcijos skatina atsigręžti į žmogų, ištiesti jam pagalbos ranką. Šis, jau 8-asis mokyklos bendruomenės Solidarumo bėgimas, tikrai dar ne paskutinis, na o mes skubame padėkoti už surinktas lėšas ne tik vaikams, bet ir tėvams, artimiesiems!
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Ieva Mecelienė
 
 
PAMOKŲ LAIKAS
 
1. 8:00–8:45 val.
2. 8:55–9:40 val.
3. 9:50–10:35 val.
4. 11:05–11:50 val.
5. 12:10–12:55 val.
6. 13:05–13:50 val.
7. 14:00–14:45 val.
 
tamo

smism

aikos

nsa
 olw log

 

 


NAUDINGA INFORMACIJA 
Žaslių pagrindinę mokyklą kuruojančio policijos pareigūno kontaktai:
Kaišiadorių rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus vyriausiasis tyrėjas Egidijus Ulanavičius,
tel. nr. (8 346) 67 826, mob. 8 670 30 116, 
el. paštas egidijus.ulanavicius@policija.lt.
 
 
  
 
 

Dabar naršo

Dabar svetainėje 14 svečių ir narių nėra